I went to Spain and all I got was this lousy rain - Reisverslag uit Albaida, Spanje van Stefan Wildt - WaarBenJij.nu I went to Spain and all I got was this lousy rain - Reisverslag uit Albaida, Spanje van Stefan Wildt - WaarBenJij.nu

I went to Spain and all I got was this lousy rain

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 Juni 2010 | Spanje, Albaida

Nou ja, ben er nu al 10 dagen en alleen de laatste 5 dagen zijn meer bewolkt dan zonnig, met vandaag een hevige stortbui...

Maar waarom zit ik in Spanje? Vanwege een verplicht vak van m'n studie Int. Land and Water Management zitten we met 45man in Albaida in de provincie Valencia. In groepjes van 4 moeten we een klein onderzoek uitvoeren naar het gebruik van water en land, en de percepties van de lokale bevolking in kaart brengen. Mijn groepje kijkt hoe Europese waterwetgeving wordt geimplementeerd en hoe lokale bevolking en organisaties daarin betrokken worden. Vandaar ook deze blog. Verder zal ik deze blog ook bijhouden als ik vanaf 5 juli voor 4 maanden in Nicaragua zal verblijven.

Maar goed, dit is niet zo'n spannend onderwerp om nu over te vertellen. De dagen in Valencia-stad, de avonden en weekenden hier in Albaida zijn namelijk veel gezelliger, zeker nu het WK is begonnen! Elke avond kunnen we wel een nationaliteit in onze klas met Duitsers, Italianen, Fransen, Mexicanen, Zuid-Afrikanen uitfluiten (of aanmoedigen...)!
Afgelopen weekend ook met een groot gedeelte van de studie een berg in de buurt beklommen, zie de foto's.

Aan het begin van de trip ben ik met enkele studiegenoten 2 dagen in Valencia geweest; wat een mooie en leuke stad is dat! Heerlijke temperaturen, lekkere tapas, groot, breed strand binnen handbereik, nauwe straatjes afgewisseld met mooie architectuur...
Ik zou zeggen; zie vooral de foto's!

Hasta luego y besitos,

Stefan

  • 15 Juni 2010 - 14:34

    Wybe Van Halsema:

    Hoi Steven,
    Alles goed met de studie? Is het een interessante aanvulling op VHL, of meer van hetzelfde? Leuke opdracht lijkt me overigens. Succes straks in Nigaragua.

  • 15 Juni 2010 - 14:51

    Maarten:

    Foto's zien er goed uit, Valancia lijkt me echt een mooie stad en met zo veel nationaliteiten een wk kijken is zeker lachen! Wel een beetje jammer van het weer.. maar komt vast goed.;) Veel plezier daar nog!

  • 15 Juni 2010 - 16:02

    Erwin En Minke :

    Ha Steef!

    Valencia is leuk he :)
    Hoe lang zit je daar nog?
    Balen van het weer idd, maarja alles beter dan het piszomertje van holland!

    Zal je site in de gaten gaan houden.. kijk vooral uit naar je berichten vanuit Nicaragua. Hopelijk heb je af en toe internet daro!

    Cheers,

    Erwin

  • 15 Juni 2010 - 16:17

    Krista:

    Hee Steeffie!

    Wow, wat ben ik toch jaloers op jou reisjes! Je zit er nu een paar dagen en vind de verhalen en foto's nu alweer leuk en indrukwekkend! Moet je naast het WK, alle feestjes en gezelligheid ook al veel voor het project doen of staat dat nog op een laag pitje? En hoe bevalt het verblijf en de mensen? Wens je nog heel plezier en succes met alles!

    Dikke kus!

  • 15 Juni 2010 - 19:18

    Timcapi:

    Wat een padvinders zeg!

  • 15 Juni 2010 - 20:13

    Angela Boon:

    Leuk, dat ik ben toegevoegd aan jouw mailing lijst. Ik zal je met plezier volgen op je studiereis.
    Blijf maar genieten van al deze nieuwe ervaringen

  • 15 Juni 2010 - 23:20

    David:

    Tsss... hard werken ofniet;)

    Enjoy!!

  • 16 Juni 2010 - 10:49

    Henk Vijver:

    Hola Stefano,
    cómo estás, ahí en España? Lijkt me een prachtige ervaring, wat je erover vertelt. Geniet ervan en ik hoop na terugkeer je verslag eens te horen.
    un abrazo
    Enrique

  • 16 Juni 2010 - 17:28

    Marc:

    Veel plezier.
    En doe ook nog wat aan je conditie. Behalve opdrukken.

  • 19 Juni 2010 - 08:54

    Peter:

    Stefan, je hebt ons nu wel weer genoeg de ogen uitgestoken met je record-aantal fluimtripjes voor je studie!!!

    Gaat er ook nog een keer gewerkt worden? ;)

  • 21 Juni 2010 - 18:38

    Rick Verduin:

    Yo Stefano!

    Had even geen tijd om je (blijkbaar kleine :P) stukkie te lezen. Ik had een groot-stefanistisch verhaal verwacht. Leuk om te lezen waarom je nu weer in het buitenland zit. Geniet er maar weer van! Hier begint de zomer pas over een dag of 6 zegt men. Gelukkig maar want tot die tijd moet ik nog studeren.

    Ik hoop je in die paar dagen dat je nog in NL bent nog even te zien!

    Enne, ga zo door met je foto's.. mooimooi!

    Cheers,

    Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Voor de trouwe volgers van Stefan's Wereld Draait Door! In de aflevering van 2012 gaat de reis met Turkish Airlines via Istanbul en Kampala, Oeganda door naar de hoofdstad van Zambia: Lusaka! Daar zal ik in ieder geval het komende jaar gaan werken voor het ingenieursbureau WE Consult (www.we-consult.info). Groetjes!

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 23254

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 02 Mei 2014

Werken in Oeganda en Zambia

05 Juli 2010 - 06 November 2010

Afl. 2: Matagalpa, Nicaragua

04 Juni 2010 - 29 Juni 2010

Stefan's Wereld Draait Door (Afl. 1)

Landen bezocht: