Cascada Blanca y muchos photos - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Stefan Wildt - WaarBenJij.nu Cascada Blanca y muchos photos - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Stefan Wildt - WaarBenJij.nu

Cascada Blanca y muchos photos

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Oktober 2010 | Nicaragua, Matagalpa

Hier even een kort berichtje. Een ongelooflijk leuk, gezellig en mooi weekendje achter de rug. Sinds een aantal weken is er een andere Nederlandse student in Matagalpa, Rutger, die als onderdeel van zijn studie stage loopt bij het World Food Progam (WFP). Afgelopen donderdag en vrijdag met hem 's avonds naar café Artesanos en Wood's geweest. In eerst genoemde café heb ik vrijdag ook de Braziliaan Eduardo en Amerikaan Cary ontmoet, en na een tijdje ervaringen uitwisselen, filosofische gesprekken en veel ouwehoeren het spontane idee opgeworpen om de volgende dag naar Cascada Blanca te gaan. Een waterval zo'n 30min. met de bus even buiten Matagalpa waar ik al veel over had gehoord. Zo gezegd, zo gedaan. De bus had in het begin nog even wat problemen, V-snaar is onderweg 2x gebroken, maar uiteindelijk kwamen bij de paradijselijke locatie aan; Que Maravilloso! In een valleitje stort de waterval 25 meter naar beneden waar je heerlijk kan baden, terwijl je via een paadje in een grot achter de waterval kan komen. Hier hebben we een vuurtje gemaakt om ons op te warmen en de zelf meegebrachte Toña's (biertjes) tot ons genomen. Dat was zo'n momentje om eeuwig van te genieten!

Goed, voortaan kunnen jullie nog meer, zoniet al mijn foto's bekijken op: http://picasaweb.google.com/stefan.dewildt

Verder krijg ik wel eens de opmerking dat mijn studies het zoveel mogelijk maken om in het buitenland stage te lopen danwel onderzoek te doen en dat dat niet voor alle opleidingen geldt. Welnu, ik wil jullie dan naar deze website verwijzen van een Nederlandse vriend werk- en woonachtig in Nicaragua: http://www.onstagenicaragua.com/ Zij maken voor allerlei studierichtingen stages, vrijwilligerswerk en minor-gerelateerde onderzoeken mogelijk. Dus wil je graag in het buitenland stagelopen maar je kan niets vinden of denkt dat er niets mogelijk is in het buitenland voor jouw studie, kijk dan eens op deze website!

Sorry Rutger en de rest die weer op een spectaculair lang bericht hadden gehoopt, maar jullie zullen het voor nu even hiermee moeten doen!

Liefs en een groet,

Stefan

P.S.: Nicaraguaans (werk)woord van de week 'Vichar' = cervezas nuttigen

• 11 Oktober 2010 - 18:01

Krista:

Dat klinkt en ziet er prachtig & héérlijk uit! Fijn om zo'n positief bericht van je te horen, geniet van je laatste weken daar!

Dikke kus.

• 11 Oktober 2010 - 18:38

Fam. Vad Koppel:

Hey Stefan!

Thanks weer voor de link! Zo tof je zo te volgen! Heb ook ff je foto's bekeken op picasaweb!

Succes daar! (Nog 26 dagen en dan ben je terug zie ik!)
    Elvera & the boys!

• 14 Oktober 2010 - 20:31

Daan En Jozien:

Lieve Stefan,

Wat een geweldige foto's!
    Eindelijk kan Jeroen ook tevreden zijn!
    Nog 3 weken om het werk af te ronden en te genieten van de mensen, de cultuur en de natuur.
    Breng het tot een mooi einde!
    Liefs en dikke kus, pa en ma

• 27 Oktober 2010 - 01:19

Luisa:

te gusta la palabra vichar ehhhh...no solo la palabra, la accion jijijiji, vamos a vichar pronto para decirte adios!!

• 01 November 2010 - 07:06

Elvera & The Boys :

Hey Stefan,

Ik begrijp dat je bijna naar huis gaat!
    Geniet nog ff daar en een hele goede reis naar ons koude kikkerlandje!

Groetjes!
    Elveer & the boys ;-)

• 01 November 2010 - 08:27

Pim:

Succes in de laatste weken en een goede reis terug.

Je moet de groeten hebben van Wybe Halsema.

grz. Pim

• 01 November 2010 - 13:21

Hans En Jeannette:

Hoi Steef,

Jij zal wel gemengde gevoelens hebben bij het verlaten van dit mooie land. Wij zijn stiekumpjes toch ook wel weer blij je snel te zien en dan te luisteren naar de verhalen van wat je daar hebt meegemaakt. Geniet die laatste dagen, een goede terugreis en tot gauw.
    liefs, Hans en Jeannette

• 02 November 2010 - 16:58

Daan En Jozien:

Lieve Stefan,
    Het aftellen voor de terugreis is nu echt begonnen!
    Hopelijk heb je nog een paar dagen heerlijk kunnen genieten van cultuur en ontspanning!
    Het afscheid van de mensen en het land zal misschien moeilijk zijn, maar wij zijn blij je weer bijna thuis te hebben!
    Goeie reis en tot zaterdag!
    Liefs, pa en ma